SD i Örnsköldsvik fortfarande utan politik

13 Aug

36 dagar kvar till valet. Sverigedemokraterna i Örnsköldsvik har fortfarande inte presenterat ett enda politiskt förslag. Spänningen är olidig.

25 svar to “SD i Örnsköldsvik fortfarande utan politik”

  1. Mittenradikalen 14 augusti 2010 den 13:42 #

    Många SD-kommunföreningar har valt att profilera sig i lokala frågor, men även de som inte gjort det (oftast de som är nystartade som t.ex. SD-avdelningen i Ö-vik) har en kommunpolitik:
    http://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/riktlinjer-for-en-sverigedemokratisk-kommunpolitik/

    Jag tittade precis på ett par miljöpartistiska lokala hemsidor. Vad har t.ex. MP i Överkalix för politik? Deras lokala ”vår politik”-sida uppdaterades senast i mars 2009, men det står inget om lokal politik där.
    http://www.mp.se/overkalix .

    • jakob 15 augusti 2010 den 14:55 #

      Jag har ingen aning om vad MP i Överkalix har för politik, eller vad SD i Överkalix har för politik för den delen heller. Jag är aktiv i Örnsköldsvik och är därför intresserad av kommunpolitiken där.

  2. Nolaelev 15 augusti 2010 den 11:49 #

    Jag vill läsa vad miljöpartiet i Örnsköldsvik vill. Men jag hittar inget valmanifest? ..

    • jakob 15 augusti 2010 den 14:56 #

      Vi har haft problem med vår hemsida så manifestet ligger inte uppe än. Men det håller på att tryckas upp nu tror jag så du får jättegärna svänga förbi vår valstuga och ta ett exemplar. Valstugan öppnar den 21:a tror jag

      • Nolaelev 15 augusti 2010 den 19:25 #

        Okej tycker att det verkar konstigt. Dålig host i så fall om det är hemsidan som är problemet. Men det är bra tack, ville bara kolla in ert valmanifest. Jag menar.. Det är ju trots allt 36 dagar kvar till valet.. Och spänningen är ju olidlig..

  3. Linux i Östersund 17 augusti 2010 den 16:17 #

    http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/partiet/2009/11/28/sd_bildar_arbetsgrupp_i_ornskoldsvik

    ”Vårt mål som nybildad arbetsgrupp kommer nu främst vara att sprida partiets budskap”. Vilket borde kunna härledas till att dom prioriterar samma tre saker som SD inför riksdagen gör. Äldreomsorg, kriminalpolitik samt invandringspolitik det vill säga.

    Då sektionen i Örnsköldsvik är mindre än ett år gammal så är nog svaret, om man vill ha mer information, att man får ta kontakt med dom på stan i Övik närmare valet för att få reda på vad dom prioriterar lokalt.

    Det verkar som om du försöker smutskasta SD mycket? Är du rädd för dom som parti eller är det bara deras något konservativa människosyn som retar dig?

    Lycka till att värva fler väljare till SD inför valet. Massmedia har lyckats, och så gör nog du också!

    • jakob 17 augusti 2010 den 16:39 #

      Miljöpartiet i Örnsköldsvik är inte mycket äldre och vi har tagit fram ett valmanifest. Jag har dessutom då och då varit i kontakt med Sverigedemokraterna i Örnsköldsvik men jag har inte fått någon klarhet i vad dom sysslar med.

      Och ja jag är rädd för SD och deras människosyn.

  4. Linux i Östersund 17 augusti 2010 den 17:09 #

    Jo, mycket äldre! Minst dubbelt så gamla i alla fall.
    http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=158742

    Troligtvis har du inte frågat vad dom vill ändra på i Örnsköldsvik. Utan bara fört en diskussion där du försökt få dom att framstå som livsfarliga rasistnasistmördarpatrioter.

    • jakob 17 augusti 2010 den 17:25 #

      Insändaren var publicerad i ÖA men det fanns ingen miljöpartistisk organisation i Örnsköldsvik just då. Den grundades dagen efter EU-valet, alltså i Juni 2009.

      Jag har frågat och fått svaret att dom har arbetsgrupper.

  5. Linux i Östersund 17 augusti 2010 den 17:53 #

    Intressant att Harald ljuger i miljöpartiets namn? Fler miljöfascister som ljuger i partiets namn?

    • jakob 17 augusti 2010 den 18:20 #

      Harald har varit aktiv i Örnsköldsvik även när det inte funnits någon lokalavdelning.

  6. Linux i Östersund 17 augusti 2010 den 18:25 #

    Du menar på att han har råkat skriva fel?

    • jakob 17 augusti 2010 den 18:27 #

      Nej han menade nog att skriva Örnsköldsvik för att poängtera att han är från orten. Däremot fanns ingen lokalavdelning vid den tidpunkten.

  7. Linux i Östersund 17 augusti 2010 den 18:37 #

    Okej, alltså att han ljög.

  8. Linux i Östersund 18 augusti 2010 den 15:14 #

    ”Partiet går till val med tre prioriterade områden:

    – En ansvarsfull migrationspolitik.
    – Trygghetsfrågor och kriminalpolitik.
    – Bättre villkor för våra äldre.

    Lokalt kommer vi att arbeta för att kommunen prioriterar kärnverksamheten (skola, omsorg och lokal infrastruktur m.m) samt ett minskat flyktingmottagande. Vi kommer även att driva på för att krafttag tas mot mobbingen i våra skolor. Även barn och ungdomar skall känna trygghet på sin arbetsplats vilket inte alltid är fallet idag. Sverige hamnar allt längre efter när det gäller kvalitet i skola och utbildning vilket är allvarligt. Skolan bör speciellt befrämja intresse för naturvetenskapliga ämnen bland barn och ungdomar.

    Mvh”

    Om man frågar dom….

  9. Linux i Östersund 21 augusti 2010 den 14:41 #

    Ojsan, då sanningen kommer fram och det visar sig att du pratade i nattmössan så inser man ju att miljöpartiets medlemmar verkligen inte är bättre än Sverigedemokraternas.

    Kasta lösryckt skit verkar tydligen vara Miljöpartiet Örnsköldsviks största och bästa specialité!

    Skål!..

    • jakob 21 augusti 2010 den 15:12 #

      Va?

      Roligt att du fick ett vettigare svar än mig. Det svar jag har fått alla gånger jag frågat är att ”de tillsatt arbetsgrupper som jobbar med det”.

  10. Linux i Östersund 21 augusti 2010 den 15:20 #

    Okej. Men då kan du ju ta bort blogginlägget och framförallt be om ursäkt till SD. Annars framstår du garanterat som en pajkastande kommunist som istället för att diskutera politik pratar bajs.

    Min uppfattning av politiker är att dom tar reda på all bakgrund innan dom kläcker ur sig påståenden. Det verkar ju du inte gjort. Frågan är ju om samma sak gäller fler av dina blogginlägg?

    • jakob 21 augusti 2010 den 15:34 #

      Jag har alltid en källa för det jag säger. Så även här. Mitt påstående om att de inte har presenterat ett enda politiskt förslag stämmer, just för att att de inte har det. Ingenstans på deras hemsida eller i media har de presenterat något förslag.

      Sen är jag inte heller någon kommunist. Men det är ju en helt annan fråga.

  11. Linux i Östersund 21 augusti 2010 den 15:37 #

    Hade det stått: ”Sverigedemokraterna i Örnsköldsvik har fortfarande inte presenterat ett enda politiskt förslag PÅ SIN HEMSIDA. Spänningen är olidig.”

    ..så hade det varit sanning. Nu ljuger du och bör vidta årgärder.

    • jakob 21 augusti 2010 den 15:38 #

      I såna fall får du jättegärna hänvisa mig till det ställe där de har presenterat ett politiskt förslag och som dessutom presenterades innan det här inlägget skrevs. Om du kan göra det lovar jag att ändra i inlägget.

  12. Linux i Östersund 22 augusti 2010 den 2:07 #

    Det är inte jag som ska presentera. Det är du som har skrivit i allmänhet men gått efter en, EN, källa, samt skrev att du har frågat lokala politiker, vilket du bevisligen inte gjort.

    Varsågod att ändra…

    • jakob 22 augusti 2010 den 15:27 #

      Hur presenterar man bevis för avsaknad av presenterade politiska förslag? Om jag bad dig bevisa att enhörningar inte fanns i Sverige hur skulle du göra då?

      Nej. Det finns ingenting att hänvisa eller länka till eftersom de inte har presenterat några politiska förslag. Det har du nog själv blivit varse om eftersom jag gissar att du googlat efter det. Sen har jag frågat, men du och jag har fått olika svar.

Kommentera

