Folkpartiet vänder helt om i miljöfrågor

5 Aug

Folkpartiet vänder helt om och vill nu återinföra skatten på handelsgödsel, en skatt som man avskaffade för mindre än ett år sedan. Jag är förstås positivt överraskad av det hela. Den borttagna skatten har gjort att försäljningen av handelsgödsel har ökat ordentligt, någonting som lär slå hårt mot Östersjön.

Men samtidigt som jag är positiv till att de nu ändrat sig så undrar jag hur de egentligen tänkte när de avskaffade skatten. Flera remissinstanser varnade om att det här skulle hända så det är väl knappast någon nyhet för Folkpartiet.

Folkpartiet vill nu dessutom öka kontrollen av fiskekvoterna och minska den biologiska utarmningen. Trots att de gjort det helt motsatta under mandatperioden.

Jag vet inte om det är så att Folkpartiet helt enkelt tagit vettet till fånga helt plötsligt, och om det vore fallet så är det ju helt fantastiskt. Men jag ställer mig ändå lite tveksam. Det känns som att de vill fånga miljömedvetna mittenväljare med politik som de sedan inte kommer att följa upp.

Ett svar to “Folkpartiet vänder helt om i miljöfrågor”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sanningen om samhället – 2010-08-06 - 06 augusti 2010

    […] · Permalink Linking blogs (2) Jakob Lundgren » Folkpartiet vänder helt om i miljöfrågor,alliansfrittsverige.nu […]

Kommentera

