Valpejl låter alla vara med

28 Jun

Efter klagomål från många, bland annat från Veronica Svärd, Gabriel Sjölund, Anna Troberg, Farmor Gun, Oscar Swartz,  Linnea Sjögren, Gudrun Schyman och jag själv, om att F! och PP inte fick chansen att svara på frågorna har valpejl.se som drivs av SVT och SR beslutat att kandidater från alla partier ska få en chans att svara på hemsidans frågor. En liten vinst för demokratin tycker jag.

Sidan ska lanseras på torsdag och det ska bli spännande att se hur dess valkompass är tänkt att fungera. Fram tills dess går det att läsa mina svar på de personliga frågorna där.

Även Björn Nilsson skriver om Valpejls beslut.

2 svar to “Valpejl låter alla vara med”

  1. jakob 28 juni 2010 den 23:51 #

    Jag såg det inlägget tidigare, lite roligt att dom länkade till mig. Och framför allt väldigt bra att dom svängde och nu ska låta alla vara med.

Kommentera

