Favoritbloggar

28 Jun

Kent Persson bjuder den här veckan in till ”debatt” kring vilka bloggar som är de bästa bloggarna, vilka som förtjänar att lyftas och vilka man respekterar. Så jag tänkte passa på att tipsa om mina favoritbloggar.

Nästan lite fusk att tipsa om någonting man själv är en del av, men jag står i slutändan för väldigt lite av materialet som skrivs på bloggen. Alliansfritt är en underhållande blogg som dessutom väldigt ofta är skarp i kritiken mot Alliansens politik.

  • Baksteg, av Christian Valtersson (MP)

Christian skriver ofta initierat och djuplodande. Jag gillar de längre texterna som allra oftast har ett grundligt förarbete. Det här är helt klart en av de skarpaste gröna bloggarna.

Bloggen hajpades rätt länge av gröna vänner men jag började inte läsa den förrän nyligen, and I’ve been missing out. Ofta långa utredande texter av den sort som jag älskar. Helt klart läsvärt.

Det här är kanske min absoluta favoritblogg och det är nästan så att jag önskar att jag skulle kunna skriva som hon gör. Marika levererar långa texter som är minituöst faktaunderbyggda och argumenterar alltid med forskningen i ryggen. Så ska en bra blogg se ut!

Nu har jag bjudit på några av mina favoriter (förhoppningsvis glömde jag ingen), kommentera gärna och bjud på dina.

7 svar to “Favoritbloggar”

  1. Göran Hådén 28 juni 2010 den 15:57 #

    Intressant! Jag tycker att Henrik Oscarsson har den bästa bloggen om politik som inte förespråkar vissa partier.

    Bland MP-bloggarna tycker jag att Helena Leander är bäst.

    Hela min lista: http://hallplatshaden.wordpress.com/2010/04/04/basta-bloggarna/

    • jakob 28 juni 2010 den 16:09 #

      Jag kollade lite på din lista innan jag gjorde min 🙂 Har faktiskt aldrig läst Helenas blogg, men det kanske är god tid att jag börjar göra det. Och Henriks blogg är skarp, men ingenting jag läser kontinuerligt.

  2. Pierre Ringborg 28 juni 2010 den 23:48 #

    he he NI ÄR BÄST!

  3. Marika Lindgren Åsbrink 02 juli 2010 den 18:32 #

    Tack så jättemycket! Vad glad jag blir!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Landets bästa bloggar? - 28 juni 2010

    […] Ankersjö, Per Pettersson, Jakob Lundgren och Göran Hådén har också gjort listor. Share and […]

  2. Veckans bloggdebatt: Oj, vad många bra bloggar det finns! « Kent Persson (m) blogg - 04 juli 2010

    […] Smurfgodis och Moderata Perspektiv och Mikael och Erik och Ankersjö och Per och Jakob och […]

  3. Veckans bloggdebatt: Almedalen « Kent Persson (m) blogg - 04 juli 2010

    […] Smurfgodis och Moderata Perspektiv och Mikael och Erik och Ankersjö och Per och Jakob och […]

Kommentera

