Bloggen fyller ett år

22 Jun

Idag är det ett år sedan jag skrev och publicerade mitt första inlägg på bloggen. Ämnet var då valet i Iran och sedan dess har jag skrivit om allt ifrån rekryteringsmetoder och rösträtt till egna politiska förslag och infrastruktursatsningar.

Totalt har det blivit 134 stycken inlägg under året (ett var tredje dag typ) och de allra flesta har väl egentligen kommit efter årsskiftet. Jag har dessutom fått 20 debattartiklar publicerade, varit med i media ytterligare tre sammanhang och skrivit min första artikel på Newsmill.

Mina fem mest lästa blogginlägg (undantaget inlägget ‘Om mig‘) har under året varit;

  1. Alliansens miljöpolitik är ett enormt luftslott (28 mars, 2010
  2. Snurrig debatt kring RUT (3 mars, 2010)
  3. Arbetslinjen mot bidragslinjen – Varför inte båda? (13 maj, 2010)
  4. Vad man kan göra för 28 miljarder (4 september, 2009)
  5. Sverigedemokraterna är inte HBTQ-vänliga (9 april, 2010)

Mest besökare under en dag hade bloggen den 29 mars 2010 och flest besökare under en månad hade bloggen i maj. Maj månad hade till och med fler läsare än juni, juli, augusti, september, oktober, november, december, januari och februari tillsammans.

Idag är det dessutom 90 dagar kvar till valet då vi förhoppningsvis får se ett maktskifte inom svensk politik, och jag kommer göra mitt allra bästa för att det ska ske.

Och slutligen – Tack, tack, tack, tack alla som läser och kommenterar på min blogg. Utan er vore den inte värd att skriva.

3 svar to “Bloggen fyller ett år”

  1. Hans 22 juni 2010 den 19:49 #

    Bra jobbat Jakob!
    Jag ser fram emot valet med tillförsikt!
    Hans

  2. Pierre Ringborg 23 juni 2010 den 9:44 #

    Jag är imponerad över de gröna bloggare som plötsligt kom fram under detta året. Jakob är en av den blogg-genrationen. Mycket tack vare det fick jag fart på min egen blogg strax efter nyår. Kände mig mer som en lillebror till Birger Schlaug och nu har det exploderat och nu är vi många i bloggfamiljen,

  3. jakob 23 juni 2010 den 20:52 #

    Tack så mycket 🙂

Kommentera

