Riksdagskandidatur!

7 Mar

Idag klubbade Miljöpartiet i Västernorrland sina Landstings- och Riksdagslistor och jag kan med glädje meddela att vi har lyckats sammanföra partiet i en lista för hela länet (till skillnad från vissa andra partier) och att jag har fått en väldigt stark grund att bygga vidare på i valrörelsen.

Som trea på riksdagslistan har jag fått ett brett förtroende av länet att bygga en valrörelse på och mitt mål är att jag i valrörelsen ska vara en aktiv och väldigt framträdande riksdagskandidat i länet och att jag kan bygga broar till de väljare som tidigare inte röstat på oss.

Jag kommer att prioritera jämställdhets/jämlikhets-, klimat- och integritetsfrågor i min valkampanj och de kommer att vara de frågor som jag sedan också arbetar utifrån i mitt fortsatta arbete. Men jag tycker inte att man kan se frågorna som enskilda frågor utan man måste våga låta dem påverka allt annat arbete. För att skapa ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt samhälle måste vi förstå att alla beslut är kopplade till varandra och att till exempel ett infrastrukturbeslut kommer att påverka klimatet likväl som jämlikheten.

Mitt mål är att jag ska kunna väva ihop frågorna till en homogen politik som är sammanförbar med en grön vision och de tre gröna solidariteterna.

Även i Tidningen 7, P4 och Allehanda/TÅ

4 svar to “Riksdagskandidatur!”

  1. Göran Hådén 07 mars 2010 den 19:24 #

    Go Jakob! Är du den tonåring som i nuläget står högst på en riksdagslista i landet?

    • jakob 07 mars 2010 den 19:44 #

      Jakob Bladh står tvåa på Västmanlands lista och han är bara 18 så han slår mig! Men vi gröna är nog de som har de yngsta kandidaterna

  2. mel 08 mars 2010 den 12:25 #

    GRAAATTTTIIIISSSSSSS JAKOB!:D

    • jakob 08 mars 2010 den 16:19 #

      Tack så mycket 😀

Kommentera

