Valriksårsmötet 2010

22 Feb

Jag kom för ett litet tag hem ifrån ett hektiskt, men roligt riksårsmöte med Grön Ungdom och känner mig just nu rätt nöjd.

Mitt förslag att vi skulle ha jämställdhet tillsammans med migration och klimat som prioriterade områden valet 2010 gick igenom med brett stöd och i mitt förra inlägg så berättade jag om att Grön Ungdoms riksårsmöte 2010 valt att stödja min och Niclas Perssons om att skapa ett nationellt E-Bibliotek men det är inte allt som gick min väg på årsmötet. Även mina två andra politiska motioner fick Grön Ungdoms stöd, de två motionerna var ”Reformera systemet för organdonationer” och ”Incitament för att minska bankbonusarna” och jag lär skriva mer om dem när Miljöpartiets kongress närmar sig.

Sen så debatterades organisationens roll och styrelsens inflytande rätt flitigt och det känns som att kompromisserna som nåddes är en förbättring av nuvarande situation och debatten var helt klart viktig att ta.

Slutligen så känns det väldigt roligt att ha fått förtroendet att tillsammans med fem andra företräda förbundet på Miljöpartiets kongress. Det är en utmaning som jag ser väldigt mycket fram emot.

Jag har placerat min blogg i Örnsköldsvikbloggkartan.se!

Kommentera

